plyma.blogg.se

Förälskelse. Inget blir som man tänkt

Publicerad 2015-05-01 08:49:00 i Veteranbil,

Det skulle dröja över en vecka på resan, inann jag skulle få se bilen. Allså gott om tid för bildrömmar och inspiration, med besök på bl,a Barrett Jacksons bilauktion och några intressanta bilmuseum. Det blev ganska många mil mellan vattenhålen, när jag satt och planerade motorval, bromsar, fälgar och lack mm.
 
Äntligen kom dagen då jag skulle få se bilen och träffa ägaren. Även dagen som jag minns med en bitterljuv känsla av vad jag fick se, röra, och lukta.
 
Här får bilderna tala.
 
 Pausade vid en bekant bro, ca en mile från målet. Foto Sören Fjellstedt
 
Äntligen första mötet. Här har den stått mestadels i 43år hos John Dallara.
Ägare nr. 2.
Foto Sören Fjellstedt
 
John börjar berätta om sitt liv med Plymouthen. Hur han förälskade sig i bilen när han såg första ägaren köra omkring i hemmakvarteren. Här visar han mej en körjournal från första turen 1972 till 2015. Han visat även alla kvitton på alla utlägg under åren. Foto Sören Fjellstedt
 
Förälskelsen är total. Vad fan ska jag ta mig till? Det här hade jag verkigen inte räknat med. Skönheten från 1948 hade plötsligt fått en själ. Bygga custom av en så fullkomlig sköhet??? ALDRIG I LIVET!!! Skulle Betty Page använd silicon och botox??? Finns inte med på kartan.
Affären klar. Båda nöjda. 
 
 
 
 


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela