plyma.blogg.se

Plymouth P15 Coupe. Från Custom till original.

Publicerad 2015-04-29 20:39:00 i Veteranbil,

 
 
Den här bloggen kommer att handla om min Plymouth P15 Special Deluxe Coupe, från 1948.
 
Lite kort om varför det blev så här.
Har länge varit sugen på en rod eller custombygge. Blev förra året erbjuden av en god vän att få följa med på en liten tripp till Californien. Resan skulle ske i januari 2015.
Själva resan kan följas på usabil.nu http://www.usabil.nu/nyheter/filer/425/
Genast började tankarna om att kanske passa på och titta efter ett lämpligt customobjekt.
Redan i oktober började jag leta febrilt efter något roligt. Kravet var, Coupe el öppet och den måste vara i stort sett rostfri. Lusläste Craigslist och eBay varje dag. Efter som min engelska inte är vad min engelskafröken nog önskat, fick min gode vän sitta uppe sent på nätterna och ringa på diverse annonser. Ju närmare resan närmade sig, fick jag mer panik att hitta något.
Plötsligt var den bara där. Det perfekta objektet som skulle bli grunden till drömbilen som jag så många gånger redan hade byggt i mina dagdrömmar. Kastade mig på telefonen och ringde till min vän, som vid det här laget nog hade börjat ångra att han låvat att hjälpa mig. Den här ska jag bara ha... Kosta vad det ville.
 
 
 
 
 Annonsbilder från eBay, någon gång i december 2015.
 
Sedan gick det riktigt fort. Jag vann budgivningen och affären gjordes upp innan resan. Vi kom överens med säljaren att den fick stå kvar hos honom tills vi kom dit under resan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela